صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
کد خبر: 6350
گزارشگر: 213
۷۳۶
۰
۰
۴
مقدار سهمیه بنزین انواع خودروها

«مراحل» و جزییات صدور غیرحضوری کارت سوخت+لیست سهمیه انواع خودروها+لیست و لینک ثبت نام

«مراحل» و جزییات صدور غیرحضوری کارت سوخت+لیست سهمیه انواع خودروها+لیست و لینک ثبت نام
با دو نرخی شدن بنزین در آبان ماه ۹۸ و همچنین سهمیه‌بندی آن، برای برخی از مردم درباره مراحل صدور کارت سوخت ابهاماتی وجود دارد.

به گزارش آسیانیوز، با دو نرخی شدن بنزین در آبان ماه ۹۸ و همچنین سهمیه‌بندی آن، برخی از مخاطبان درباره فرایند صدور کارت سوخت سوالاتی پرسیده بودند که در این گزارش به آن‌ها پاسخ دادیم.

 

-------------------------------------

بیشتر بخوانید:

بنزین گران می شود/سعدحریری «نگران ارسال سوخت ایران» به حزب الله لبنان!

--------------------------------------------------------------------------------
 سوالات برخی از مخاطبان باعث شده بود تجارت‌نیوز گزارشی درباره نحوه ابطال کارت سوخت و صدور کارت سوخت جدید منتشر کند. حالا به چند سوال مخاطبان پاسخ می‌دهیم:


چرا بعد از تعویض پلاک، کارت سوخت به ماشین تعلق نمی‌گیرد؟
فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی به این پرسش این گونه پاسخ می‌دهد: کارت سوخت جزو مدارکی است که باید هنگام نقل و انتقال خودرو به خریدار تحویل داده شود. در غیر این صورت، خریدار باید با مراجعه به پلیس +۱۰ درخواست المثنی و کارت جدید سوخت جدید دهد.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

وضعیت «جاماندگان یارانه» در دولت رئیسی
---------------------------------------------------------

برای دریافت کارت سوخت به چه مدارکی نیاز داریم؟

بیمه‌نامه یکی از مدارک لازم برای دریافت کارت سوخت است. بقیه مدارکی که برای دریافت کارت سوخت به آن احتیاج پیدا می‌کنید عبارت از اصل و کپی کارت خودرو، شناسنامه یا کارت ملی مالک خودرو، شماره ملی مالک خودرو، بیمه‌نامه خودرو و آدرس کامل پستی به همراه کد پستی است.

گفتنی است که حضور مالک خودرو در این مرحله ضروری است. مالک خودرو با پرداخت پرداخت فیش ۱۰ هزار تومانی به حساب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مراحل صدور کارت سوخت مفقود شده را با موفقیت به پایان می‌رساند.

آیا می‌توان بدون مراجعه به پلیس +۱۰، درخواست صدور کارت سوخت داد؟
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سه راه غیرحضوری دیگر برای درخواست صدور کارت سوخت دارد. مالکان خودرو می‌توانند با مراجعه با سایت mob.gov.ir، یا شماره‌گیری کد (#۴*) درخواست خود را غیرحضوری ثبت کنند. مراجعه به اپلیکیشن دولت همراه هم یکی ازراه‌های درخواست صدور کارت سوخت است.

کارت سوخت چگونه غیرحضوری صادر می شود؟+لیست سهمیه انواع خودروها و لینک ثبت نام/asianews

 

سهمیه سوخت هر خودرو تا شش ماه در کارت سوخت مالک خودرو ذخیره می‌شود و پس از آن این سهمیه می‌سوزد. سهمیه بنزنی برای هر خودروی سواری شخصی، ۶۰ لیتر است و تا ۶ ماه اعتبار دارد.



قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، بنزین معمولی غیر سهمیه‌ای هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان اعلام شده است./


تجارت نیوز
https://www.asianews.ir/u/41h
اخبار مرتبط
در حالی که از تبعات غیر استاندارد بودن خودروهای ایرانی، افرایش روز افزودن آلودگی در شهرهای ایران و تلفات بسیار زیاد زانندگی و جان باختن هموطنان است که می توان گفت این مساله مهم ترین موضوعات زندگی شهروندی و انسانی را در کشورمان نشانه رفته است؛ خبرها حاکی از آن است که عراق استانداردهای تولید خودروی ایران را رد کرده است و کیفیت خودرو ایرانی را قبول ندارد!
همچنانکه زمزمه حذف یارانه های پنهان به گوش می رسد؛ خبرها حاکی از افزایش ناگهانی بهای بنزین هستند؛ در حالی که افزایش قیمت بنزین حتی با دادن یارانه نقدی، بر اغلب اقشار اجتماعی فشار معیشتی فراوانی وارد خواهد کرد.
در حالی که آلودگی تهران و شهرهای ایران در اثر مصرف بنزین های آلوده تقریبا دیگر در همه فصول سال رخ می دهد، سازمان بهداشت جهانی (دبلیو اچ او) اخطار داده است که آلودگی هوا حتی از آنچه تصور می شد خطرناک‌تر است
زمزمه افزایش قیمت بنزین در حالی شنیده می شود که مجلس طرح تقاضای برگزاری رفراندوم برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان را مطرح کرده است و عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز درباره ارسال سوخت به سوریه، لبنان و ونزوئلا گفته است ما باید هر گونه کمکی را که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم.
وزارت کار مشغول است تا شرایط معیشتی خانوارها شناسایی کند که یارانه چه کسانی قطع شود؛ این در حالی است که عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ارسال سوخت و فرآورده‌های نفتی ایران به سوریه، لبنان و ونزوئلا گفت: «ما باید هر گونه کمکی را که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم تا به لحاظ تامین سوخت که جزء نیاز اولیه یک کشور است، دچار آسیب نشوند.»
آبان ۱۳۹۸، قیمت بنزین افزایش یافت و با حذف بخشی از یارانه آن، دولت اعلام کرد که مابه التفاوت ایجاد شده بین مردم توزیع می شود؛ از این رو پیش بینی شد که حدود ۶۰ میلیون نفر در قالب حدود ۱۹ میلیون خانوار از بین جمعیت ۷۸ میلیون نفری یارانه بگیران گزینش شده پرداخت کمک معیشتی برای آنها انجام شود.
بیش از 10سال است که یارانه نقدی به صورت مداوم هر ماهه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز می‌شود؛در حال حاضر شرایط جدیدی برای ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی و معیشتی فراهم شده که اطلاع‌رسانی خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید